voor voortgezet onderwijs (VO)
Rekenbeleid
Van theorie naar praktijk
De meeste scholen hebben een rekenbeleid dat op papier goed staat. In de praktijk blijkt het vaak lastig om dit beleid te vertalen naar de klas. Wij helpen om rekenen écht onderdeel te maken van de school.
Wij nemen het team mee in het proces, zorgen dat docenten eigenaarschap ervaren en brengen rekenen praktisch tot leven. Daarbij betrekken we niet alleen de vakgroep rekenen, maar ook docenten die in hun vak rekenen gebruiken. Zo wordt rekenen gedragen door het hele team.

Onze ondersteuning
Wij bieden begeleiding bij:
-
Ontwikkelen en implementeren van rekenbeleid
Samen met het team en vakgroepen. -
Eigenaarschap creëren
Docenten krijgen inzicht in en verantwoordelijkheid over hun rol in het rekenonderwijs. -
Interventies vaststellen
Welke stappen zet je om er voor te zorgen dat alle leerlingen op het gewenste niveau uitkomen. Deze interventies worden na het vaststellen ook uitgevoerd, geëvalueerd en eventueel bijgesteld. -
Uitdagend rekenonderwijs
Scholen helpen om hoge verwachtingen te formuleren en leerlingen meer uitdaging te bieden. -
Begeleiden van docenten
Ondersteuning van rekendocenten, bijvoorbeeld startende of zij-instromende docenten die rekenen geven of docenten die van origine geen rekendocent zijn. Lees hier meer over begeleiding van rekendocenten.
Contact
Wilt u weten hoe wij uw school kunnen ondersteunen bij rekenbeleid?
Neem contact met ons op:
Stuur een e-mail: info@dubbelop030.nl
Of vul het formulier hieronder in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.








